torsdag 17 september 2009

The journey - ingen ensamresa....

Det är ett faktum... Det finns från och med nu ingen återvändo. Med närmare 60 frustande och otåliga småmotorer i ryggen är jag nu en oåterkallerlig del av nätkulturen. Klassbloggen är introducerad och förväntningarna på detta forum är skyhöga. Tanken slår mig med full kraft; hur ska jag hinna med? Hur ska jag förhålla mig så att detta inte bara blir ett exotiskt inslag i vardagen utan ett levande och viktigt forum som är lika självklart som papper och penna?!

Med insikten om att förändringar, både på gott och ont, har en förmåga att uppsluka både tid, kraft och mental energi, lugnar jag mig med att betrakta detta som en pedagogisk pilgrimsresa. En resa som kommer att kantas av framgångar och motgångar men som kommer att kännas så självklar att en returbiljett inte är aktuell. Med vetgirigheten som drivkraft är det nu bara upp till mig att navigera oss fram genom terrängen så att resan blir så behaglig och berikande som möjligt!

Så en uppmaning till mig själv: Ta ett djupt andetag och njut av utsikten!

Välkommen att följa med! : http://www.145klassbloggen.blogspot.com

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar